הגר"ד יוסף דחף להסכם עם הגר"מ מאזוז; דרעי דחה

מוטי הלפרין No Comments on הגר"ד יוסף דחף להסכם עם הגר"מ מאזוז; דרעי דחה

פרסום ראשון: אריה דרעי דחה לפני כחודשיים, ניסיונות להקמת ציר עם הגר"מ מאזוז וקהילת "כסא רחמים", לקראת הבחירות המקומיות. מי שניסה לקדם זאת הוא הגר"ד יוסף. בוסו לא צפוי לקבל את תמיכתם בבני ברק

צילום: בית הרב
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לפני כחודשיים פגש מרן הגר"ד יוסף את יו"ר ש"ס אריה דרעי, באירוע חגיגי בבני ברק. בשיחה הקצרה ביניהם שאף תועדה במצלמות הנוכחים, ניסה הרב שאז התמודד על תפקיד הרב הראשי לשכנעו להתחיל ולדאוג יותר לקהילת מרן הגר"מ מאזוז ותלמידי ישיבת "כיסא רחמים" – זאת אומרת לקבוע "דיל" לכל הבחירות המקומיות ובפרט בעיר בני ברק, שם הקהילה צריכה שלל דברים.

נוכחים בשיחה הזאת סיפרו לי שדרעי דחה ולא הסכים לסגור כבר אז על "דיל" כלשהו, בינתיים זה עלול לעלות לו ביוקר. למה?

אם נסתכל על אלעד, "כסא רחמים" צפויה לתמוך בראש העיר המכהן ישראל פרוש, גם אם בינתיים לא אמרה זאת בקול. על בני ברק, שם התמיכה של קהילת "כיסא רחמים" חשובה לא פחות – בינתיים הרב מאזוז לא ממהר לתמוך באוריאל בוסו, אפילו שעלה למעונו להתברך.

השיחה המתוארת בהתחלה אמנם התקיימה לפני שהוחלט שבוסו יתמודד, אבל אם דרעי לא יתחיל להתייחס לכל קהילה ספרדית נפרדת בכל החשיבות שלה, הצרכים שלה והרצונות שלה – הבחירות יוכרעו על קהילות שיילכו דווקא עם המועמד שנותן להם יותר, לא בהכרח מועמד מפלגתי מש"ס.

וזה משקף גם את ההבדל המובהק בין הבחירות הארציות למקומיות. ש"ס קיבלה 11 מנדטים בכנסת, בזמן שיהדות התורה רק 7. אז איך זה קורה שדווקא אגודת ישראל ודגל התורה (יהדות התורה ביחד) מנצחים ומקבלים כמה וכמה ראשויות עיר? לדעתי – סגירת הדילים עם כל קהילה וקהילה בנפרד. הרב מאזוז וקהילתו – רק דוגמא למה שאנחנו צפויים לראות בעוד חודשיים ושלושה ימים.



0 תגובות